Για να δούμε μερικά παιχνίδια για παιδιά του δημοτικού, είτε για το σπίτι, είτε για το σχολείο.
1. Διαλέξτε ένα γράμμα από το αλφάβητο και ζητήστε από τα παιδιά να γράψουν μία πρόταση, στην οποία όλες οι λέξεις να αρχίζουν με αυτό το γράμμα. Για παράδειγμα, αν διαλέξετε το "Λ": Λούστηκε η Λένα και η λύρα λερώθηκε με λεμονανθούς.
2. Κλείστε τα μάτια του παιδιού με ένα μαντήλι, για να μη βλέπει, και τοποθετήστε το μπροστά από έναν πίνακα ή ένα μεγάλο χαρτόνι. Καθοδηγήστε το χέρι του, για να γράψει λέξεις απλές, όπως "μαμά", "γάτα", "βιβλίο". Αν μαντέψει το τι έχει γράψει, ανταμείψτε το!
3. Γλάροι και ψάρια. Φτιάχνουμε δύο ομάδες και τις τοποθετούμε σε δύο σειρές, η μία απέναντι απ' την άλλη. Η μία ομάδα είναι των "γλάρων" και η άλλη των "ψαριών". Ο ανιματέρ/ δάσκαλος αρχίζει να λέει μία ιστορία. Κάθε φορά που αναφέρεται η λέξη "γλάρος", οι γλάροι τρέχουν να ακουμπήσουν τον τοίχο και τα ψάρια να πιάσουν τους γλάρους. Κάθε γλάρος που πιάνεται πριν προλάβει να ακουμπήσει τον τοίχο, αιχμαλωτίζεται και γίνεται ψάρι. Αυτό, αντίστροφα, με τα ψάρια, κάθε φορά που ακούγεται στην ιστορία η λέξη "ψάρι".
Παράδειγμα: "Χθες πήγα στο σπίτι της γιαγιάς μου. Στην αυλή της έχει 100 γάτες και 20 γλάρους". Ή "Στο ζωολογικό κήπο είδα πολλά ζώα, καγκουρώ, καβούρια, τίγρεις, ψάρια..."
Για μεγαλύτερο ενδιαφέρον, μπορείτε να αλλάζετε τα ονόματα των ομάδων μετά από 2-3 γύρους.
4. Με τη βοήθεια μίας εφημερίδας/ περιοδικού πρέπει να φτιάξουμε, σε ένα συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο, μία μικρή ιστορία, με αρχή-μέση και τέλος, κόβοντας λέξεις και εικόνες.
Διαφοροποιώντας το, δίνουμε μία εικόνα/ φωτογραφία στα παιδιά, και τους ζητάμε να φτιάξουν, χρησιμοποιώντας την εφημερίδα, την ιστορία/ ρεπορτάζ της συγκεκριμένης εικόνας / φωτογραφίας.
5. Σε κάθε ομάδα παιδιών δίνεται ακριβώς το ίδιο τεύχος μίας εφημερίδας/ περιοδικού. Δίνουμε στις ομάδες ένα ερωτηματολόγιο, οι απαντήσεις του οποίου βρίσκονται μέσα στο τεύχος της εφημερίδας που κρατούν. Πχ. Ποια ήταν η πρόβλεψη του καιρού για τις Κυκλάδες την 3η Οκτωβρίου; Ποιος παντρεύτηκε στις 13 Μαρτίου; κτλ.
6. Ερωτικό γράμμα. Ένα γράμμα ερωτικής εξομολόγησης πρέπει να γραφτεί σε συγκεκριμένο χρόνο από κάθε ομάδα, χρησιμοποιώντας λέξεις που θα κόψουν από μία εφημερίδα ή περιοδικό.
7. Γράψτε στον πίνακα έναν μεγάλο τίτλο. Ποια ομάδα θα καταφέρει γρηγορότερα να περάσει τον τίτλο αυτό στον τετράδιό της, κόβοντας και κολλώντας τις λέξεις από μία εφημερίδα/ περιοδικό; Πχ. "Οι ομάδες των νέων - Ζήστε νέες εμπειρίες - γνωρίστε μας σήμερα κιόλας!" . Συμβουλή: Βεβαιωθείτε ότι οι εν λόγω λέξεις υπάρχουν μέσα στην εφημερίδα!!
8. Δύο παίκτες της ίδιας ομάδας κάθονται απέναντι ο ένας στον άλλο, σε απόσταση 2 μέτρων, περίπου. Ο ένας παίκτης υπαγορεύει ένα κείμενο και ο άλλος, το γράφει σε ένα χαρτί. Ανάμεσα στους δύο παίκτες βρίσκονται τα μέλη της αντίπαλης ομάδας (2 άτομα επίσης), τα οποία, φωνάζουν - τραγουδάνε -γελάνε και κάνουν ό,τι μπορούν (χωρίς να κινούνται από τη θέση τους), για να τους αποσπάσουν την προσοχή. Ποια ομάδα θα καταφέρει να έχει τα λιγότερα ορθογραφικά λάθη;
Περισσότερα παιχνίδια με λέξεις, εφημερίδες και περιοδικά, σε επόμενη ανάρτηση!
Καλό παιχνίδι!
1. Διαλέξτε ένα γράμμα από το αλφάβητο και ζητήστε από τα παιδιά να γράψουν μία πρόταση, στην οποία όλες οι λέξεις να αρχίζουν με αυτό το γράμμα. Για παράδειγμα, αν διαλέξετε το "Λ": Λούστηκε η Λένα και η λύρα λερώθηκε με λεμονανθούς.
2. Κλείστε τα μάτια του παιδιού με ένα μαντήλι, για να μη βλέπει, και τοποθετήστε το μπροστά από έναν πίνακα ή ένα μεγάλο χαρτόνι. Καθοδηγήστε το χέρι του, για να γράψει λέξεις απλές, όπως "μαμά", "γάτα", "βιβλίο". Αν μαντέψει το τι έχει γράψει, ανταμείψτε το!
3. Γλάροι και ψάρια. Φτιάχνουμε δύο ομάδες και τις τοποθετούμε σε δύο σειρές, η μία απέναντι απ' την άλλη. Η μία ομάδα είναι των "γλάρων" και η άλλη των "ψαριών". Ο ανιματέρ/ δάσκαλος αρχίζει να λέει μία ιστορία. Κάθε φορά που αναφέρεται η λέξη "γλάρος", οι γλάροι τρέχουν να ακουμπήσουν τον τοίχο και τα ψάρια να πιάσουν τους γλάρους. Κάθε γλάρος που πιάνεται πριν προλάβει να ακουμπήσει τον τοίχο, αιχμαλωτίζεται και γίνεται ψάρι. Αυτό, αντίστροφα, με τα ψάρια, κάθε φορά που ακούγεται στην ιστορία η λέξη "ψάρι".
Παράδειγμα: "Χθες πήγα στο σπίτι της γιαγιάς μου. Στην αυλή της έχει 100 γάτες και 20 γλάρους". Ή "Στο ζωολογικό κήπο είδα πολλά ζώα, καγκουρώ, καβούρια, τίγρεις, ψάρια..."
Για μεγαλύτερο ενδιαφέρον, μπορείτε να αλλάζετε τα ονόματα των ομάδων μετά από 2-3 γύρους.
4. Με τη βοήθεια μίας εφημερίδας/ περιοδικού πρέπει να φτιάξουμε, σε ένα συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο, μία μικρή ιστορία, με αρχή-μέση και τέλος, κόβοντας λέξεις και εικόνες.
Διαφοροποιώντας το, δίνουμε μία εικόνα/ φωτογραφία στα παιδιά, και τους ζητάμε να φτιάξουν, χρησιμοποιώντας την εφημερίδα, την ιστορία/ ρεπορτάζ της συγκεκριμένης εικόνας / φωτογραφίας.
5. Σε κάθε ομάδα παιδιών δίνεται ακριβώς το ίδιο τεύχος μίας εφημερίδας/ περιοδικού. Δίνουμε στις ομάδες ένα ερωτηματολόγιο, οι απαντήσεις του οποίου βρίσκονται μέσα στο τεύχος της εφημερίδας που κρατούν. Πχ. Ποια ήταν η πρόβλεψη του καιρού για τις Κυκλάδες την 3η Οκτωβρίου; Ποιος παντρεύτηκε στις 13 Μαρτίου; κτλ.
6. Ερωτικό γράμμα. Ένα γράμμα ερωτικής εξομολόγησης πρέπει να γραφτεί σε συγκεκριμένο χρόνο από κάθε ομάδα, χρησιμοποιώντας λέξεις που θα κόψουν από μία εφημερίδα ή περιοδικό.
7. Γράψτε στον πίνακα έναν μεγάλο τίτλο. Ποια ομάδα θα καταφέρει γρηγορότερα να περάσει τον τίτλο αυτό στον τετράδιό της, κόβοντας και κολλώντας τις λέξεις από μία εφημερίδα/ περιοδικό; Πχ. "Οι ομάδες των νέων - Ζήστε νέες εμπειρίες - γνωρίστε μας σήμερα κιόλας!" . Συμβουλή: Βεβαιωθείτε ότι οι εν λόγω λέξεις υπάρχουν μέσα στην εφημερίδα!!
8. Δύο παίκτες της ίδιας ομάδας κάθονται απέναντι ο ένας στον άλλο, σε απόσταση 2 μέτρων, περίπου. Ο ένας παίκτης υπαγορεύει ένα κείμενο και ο άλλος, το γράφει σε ένα χαρτί. Ανάμεσα στους δύο παίκτες βρίσκονται τα μέλη της αντίπαλης ομάδας (2 άτομα επίσης), τα οποία, φωνάζουν - τραγουδάνε -γελάνε και κάνουν ό,τι μπορούν (χωρίς να κινούνται από τη θέση τους), για να τους αποσπάσουν την προσοχή. Ποια ομάδα θα καταφέρει να έχει τα λιγότερα ορθογραφικά λάθη;
Περισσότερα παιχνίδια με λέξεις, εφημερίδες και περιοδικά, σε επόμενη ανάρτηση!
Καλό παιχνίδι!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου